Problém zla
Problém zla
Zpracování tématu z křesťanského pohledu pro apologetické použití
Úvod
V tomto eseji se pokusím vyrovnat se s problémem zla v tomto světě. Jako svoji výchozí pozici výslovně uvádím křesťanství a právě z tohoto pohledu se tématem budu zabývat. Již svatý Augustin si kladl otázku „Unde malum?“ Odkud zlo? Podívejme se na náš problém blíž. Tento esej si neklade nárok na to být nějakou obsáhlejší prací, ani vyřešení otázky zla. Má být spíše zamyšlením z křesťanského pohledu nad tématem a prezentací autorových postojů.
Definice zla
Začněme definicí zla jako takového. Co je to zlo? Záhy zjišťujeme, že již sama definice je problematická.
„Během lidských dějin bylo dáno už mnoho odpovědí. Někdo sobecký řekne, že zlo je to, co jemu škodí. Někdo myslí na druhé a řekne, že zlo je to, co škodí lidem. Kdo věří v Boha řekne, že zlo je hřích, kterým rozbíjíme lidskou i Boží lásku. Všechny ty odpovědi mají něco do sebe, ale nevystihují zlo plně.“1
Za definicí zla se ale může skrývat něco jiného. Přesně definovat, něco pojmenovat, znamená určit tomu jasné hranice, a tím to dostat pod svou moc. Se zlem se to ale má tak, že čím víc a přesněji se jej snažíme definovat, tím víc nám proklouzává mezi prsty. Bible nikde nelíčí, co zlo je, ale jak funguje. Zlo se hebrejsky řekne ra ([r;), což „označuje vše, co je opakem dobrého, libého, zdravého, příjemného a užitečného.“2 Řecky se zlo řekne kakon (kako,n), ponéros (ponhro,j), faulos (fau/loj). Další výrazy pro zlo jsou: chattát (taJ'x;) pro zlo jako omyl, avat (tw:[') pro zlo jako překroucení pravdy, pešá ([v;P,) je výraz pro zlo jako zrada či útěk od praporu, kešer (rv,q,) pro zlo jako spiknutí, zradu, marah (hr'm') pro zlo jako rebelii, vzdor a pak je nejhorší - rášá ([v'r') pro zlo jako zpupný vzdor, svévoli.
Aurelius Augustinus (svatý Augustýn) učil, že „Podobně jako ticho je absencí hluku, tma absencí světla, je i zlo absencí, nedostatkem dobra a ne samostatným principem.“3
Otázka původu zla, která často následuje, je pro mnohé lidi snahou o ospravedlnění sebe sama a omluvy za své činy, protože předpokládají, „že zlo přichází odněkud odjinud: buďto od těch druhých, anebo od Pána Boha, který to na světě nezařídil dost důkladně.“4 Zde bych byl opatrný, protože by bylo příliš laciné svést všechno zlo buď na druhé, protože jsou zlí a jejich rozhodnutí zlo působí, a nebo na nějakou mocnost5 nás daleko přesahující a zbavit se tím veškeré zodpovědnosti.
Druhy zla
Po dalším přemýšlení nám vyplouvají na povrch dvě roviny zla – subjektivní (zlo si způsobím sám, ať již vědomě či nevědomě, ať úmyslně, či omylem) a objektivní (přírodní katastrofy, zlo způsobené nějakou mocností). Dalším způsobem, jak kategorizovat zlo, může být rozdělení na fyzické zlo (například zemětřesení, tornáda, povodně, …) a morální zlo.
Existuje zlo, které nás spoutává. Tímto zlem jsou lidské závislosti (ať už na čemkoliv), jež nelze jen tak snadno přemoci, protože tyto závislosti můžou být onou mocností, která zotročuje člověka. Pak je také zlo, které člověk způsobuje sám, omylem nebo úmyslně. Dále máme zlo způsobené druhými lidmi a my jsme jeho obětí. A potom máme zlo způsobeno tragédií (přírodní katastrofy, nehody, náhody), ze kterého je těžké kohokoliv obvinit. Posledním zlem je zlo způsobené mocnostmi mimo náš svět, které ale nejsou vidět, proto je těžké se s nimi vypořádat. Toto zlo nelze jen tak pominout, protože Bible o něm na mnoha místech mluví.
Toliko bychom asi měli na úvod k tématu zla. Nyní se pokusím s tímto problémem vypořádat z křesťanského hlediska: některá východiska uvedu jako axiomy, protože jejich definice a apologetická obhajoba (ať již z logického nebo jiného hlediska) by přesahovala možnosti tohoto eseje. Biblické odkazy budu uvádět v Českém ekumenickém překladu a také v originálním jazyce podle BHS (Biblia Hebraica Stuttgartensia 4 ed.) a NA27 (Nestle-Alland 27 ed.).
Člověk, Bůh a existence zla
Jak se tedy vypořádat s existencí zla? Především by si měl být člověk vědom, že mnoho zla si způsobuje sám. Je to jeho přirozeností, protože je, jak Bible učí, zkažen hříchem6. Ne zákonitě všechno zlo je způsobeno člověkem, ale podle C. S. Lewise je ho podstatná část.
„… možnost bolesti je obsažena v samotné podstatě světa, v němž se duše setkávají. Když se duše stanou zlými, určitě této skutečnosti využijí k tomu, aby si navzájem škodili, a tato skutečnost je ze čtyř pětin vysvětlením lidského utrpení. Byli to lidé, ne Bůh, kdo vymyslel mučidla, biče, vězení, otroctví, střelné zbraně, bajonety a bomby. … Přesto však existuje mnoho utrpení, za které lidé nemohou.“7
C. S. Lewis ve své knize Problém bolesti popisuje zlo jako prostředek, který nás zbavuje našich iluzí o tomto světě a nutí nás uvědomit si, že nemůžeme být sobecky „soběstační“ a zůstat na jednom místě v životě a nikdy se neposunout dál, nerůst. Také existence zla a bolesti nás nutí přemýšlet reálně: „Jestliže počáteční, nejméně důrazné působení bolesti rozbíjí iluzi, že je všechno v pořádku, pak ono další a důraznější působení rozbíjí klam, že všechno, co máme, ať již je to samo o sobě dobré či zlé, je pouze naše, a že s tím vystačíme.“8
Lze tedy Boha obvinit ze zla? Slovy apoštola Pavla „mh. ge,noito“9 - rozhodně ne! „Bůh je od všeho zlého oddělen a v žádném případě za zlo nenese odpovědnost.“10 „Bůh jako svatý ovšem reaguje na zlé, zvláště to, kterého se dopouští jeho lid, a tak dopouští zlé ve smyslu neštěstí jako trest za hřích [Ex 5,22n].“11 Zlo, kterým je lid stíhán není ale však vždy trestem za hříšné jednání člověka nebo národu. Někdy ale Bůh dovoluje ve své svrchovanosti zlo i z jiných důvodů, než je trest za hřích, ale vždy mu určuje jasné meze (viz. kniha Jób12). Dalo by se také říci, že existence zla je cenou za lidskou svobodu, kterou Bůh lidi obdařil. Nechtěl nás mít jako roboty, co budou bezvýhradně poslušné jeho vůli, ale chtěl mít s lidmi vztah. Aby to bylo možné, musel dát lidem svobodnou vůli, a tím pádem i možnost postavit se proti Bohu.
Křesťan by si měl být vědom toho, že Bůh je jediný (Deuteronomium 6,4)13, svrchovaný, vševědoucí a všemocný14 a že vše, co se děje, je pod Boží mocí a kontrolou. Zlo v tomto pojetí tedy není důsledkem souboje dvou božstev (jako například v Zarathuštrismu15), dobrého a zlého, ani množství zla není výsledkem toho, že ten zlý má právě navrch. Právě naopak, je to jediný Bůh, který má vše pod kontrolou. Prorok Izajáš tlumočil Boží slovo: „Já vytvářím světlo a tvořím tmu, působím pokoj a tvořím zlo, já Hospodin konám všechny tyto věci.“16
„Proroci považovali Hospodina za poslední příčinu zla, vyjádřeného bolestí, utrpením, či neštěstím. On ve své svrchovanosti toleruje zlo ve vesmíru, ovládá je a používá při řízení světa. Trestá jím hříchy jednotlivců i národů (Iz 45,7; Pláč 3,38; Am 3,6).“17
Naděje pro věřící
Právě s předchozí ideou souboje dvou božstev je v polemice prorok Izajáš, který dává problému zla úplně jinou dimenzi, pohled, ve kterém je jiskřička naděje. Apoštol Pavel psal v dopise Římanům právě o této naději. Vše je v Božích rukou, a proto není důvod k obavám, ale k radosti, vždyť „Víme, že všecko napomáhá k dobrému těm, kdo milují Boha, kdo jsou povoláni podle jeho rozhodnutí.“18
Boží svrchovanost nad zlem je možné vidět například v knize Jób, v prvních dvou kapitolách, kde satan dostává určitou moc nad Jóbem, ale vždy je omezen tím, kolik zla na něj dovolí Hospodin seslat: „Hospodin na to satanovi odvětil: "Nuže, měj si moc nade vším, co mu patří, pouze na něho ruku nevztahuj." A satan od Hospodina odešel.“19 Právě toto je pro věřící lidi základ naděje. Naděje v to, že vše co v životě přichází, je v Božích rukou. A protože křesťané také věří, že Bůh je dobrý, nedopustí na nás víc, než bychom mohli zvládnout: „Nepotkala vás zkouška nad lidské síly. Bůh je věrný: nedopustí, abyste byli podrobeni zkoušce, kterou byste nemohli vydržet, nýbrž se zkouškou vám připraví i východisko a dá vám sílu, abyste mohli obstát.“20 Právě proto se mohou křesťané s nadějí řídit tím, co píše apoštol Pavel do Říma: „Nedej se přemoci zlem, ale přemáhej zlo dobrem.“21
Závěr
Na otázku jak se vypořádat se zlem odpověď asi jen tak nenalezneme. Ke zlu se tedy můžeme postavit v zásadě dvěma způsoby.
Za prvé se můžeme nechat přemoci zlem a propadat buď beznaději nebo tomu, že sami začneme páchat zlo. To je pohled, který je bezútěšný a strašlivý. Pokud se zlem necháme přemoci, vzdáváme boj za dobro, což je dle mého názoru nejen neetické, ale i špatné. Starý indiánský zákon říká, že ten, kdo jen nečině přihlíží zlu, je vinen stejně jako ten, kdo jej páchá.
Za druhé se zlu ze všech sil vzepřeme, přestože se to může jevit jako nerovný boj. Můžeme však bojovat s nadějí, kterou nám Bible dává. Je to naděje, že všechno zlé je k něčemu dobré. Bible říká, že Bůh je nakonec ten, kdo má všechno pod kontrolou a je ten, kdo je mocen použít si všechno k dobrému22 pro spravedlivého23 člověka. Tato naděje může živit naší vůli, kterou máme moc měnit mnoho v nás samotných a přemáhat tak zlo, které na nás doléhá.
„Jenom na nás to je, jací jsme, jestli takoví nebo makoví. Naše tělo je zahrada a naše vůle zahradníkem: a tak, ať už chceme nasít hluchavek nebo pěstovat salát, vysázet yzop nebo vyplet dymián, mít ji celou na jeden nebo rozdělenou na vícero druhů zelin, ať už z ní zanedbáním uděláme úhor nebo vzděláním eden – vždycky síla k tomu a pořádající moc je v naší vůli.“24
Autorův dovětek
Protože tento esej může vyznít příliš jednostranně zaměřený, znovu zdůrazňuji, že se jedná o mojí odpověď, jakožto věřícího člověka na otázku zla tak, jak se s ním vypořádávám já. Doufám, že tento esej pomohl při vašem hledání pravdy a dal vám odpovědi na velice kontroverzní otázku problému zla, a nebo alespoň ukázal postoje věřících lidí v jiném světle, než jste byli zvyklí.
Zkratky použitých biblických textů
ČEP: Český ekumenický překlad. Praha: Česká biblická společnost, 2001.
NA27: Nestle-Alland. Novum Testamentum Graece 27 ed. Stuttgart: Deutsche Bibelgesellschaft, 1993.
BHS: Elliger-Rudolph. Biblia Hebraica. Stuttgartensia 4 ed. Stuttgart: Deutsche Bibelgesellschaft, 1990.
Zdroje
Novotný, Adolf. Biblický slovník. Praha: Kalich, 1952. Fotomechanický přetisk vydání z roku 1952, Kalich, evangelické nakladatelství a Česká biblická společnost, 1992. Str. 1308-1310. ISBN: 80-7017-528-1.
Český ekumenický překlad Bible. Praha: Česká biblická společnost, 2001. ISBN: 80-85810-29-8.
Nestle-Alland. Novum Testamentum Graece 27 ed. Stuttgart: Deutsche Bibelgesellschaft, 1993. ISBN: 3-438-05100-1.
Douglas, J.D. ed. Nový Biblický slovník. Praha: Návrat domů, 1996. Str. 1151-1152. ISBN: 80-85495-65-1.
Lewis, C. S. Problém bolesti. Praha: Návrat domů, 1998. Str. 71-87. ISBN: 80-85495-89-9.
Heller, Jan. Znamení odkazující k nebi. Praha: Vyšehrad, 2007. Str. 253-258. ISBN: 978-80-7021-975-1.
Software BibleWorks 7.0 s použitými biblickými texty: ČEP (2001), BHS 4ed (1990), LXX 9ed (1971), NA27 (1993); lexikony BDB (heb.) a Thayer (řec.); ISBE Biblický slovník.
Apoštolské vyznání víry (http://cs.wikipedia.org/wiki/Apoštolské_vyznání)
Křesťanská filosofie http://www.phil.muni.cz/fil/antika/texty/13_filon_augustinus.htm
Užitečné webové odkazy
Bible21 on-line: http://online.bible21.cz/index.php
BibleServer (množství překladů, včetně českých – ČEP, SNC): http://www.bibleserver.com/
Řecký Nový zákon on-line: http://www-users.cs.york.ac.uk/~fisher/gnt/
Hebrejsko-anglický Starý zákon on-line: http://www.mechon-mamre.org/p/pt/pt0.htm
Wikipedia – on-line encyklopedie: http://cs.wikipedia.org/wiki/Hlavní_strana
Biblické studie: http://www.biblicalstudies.org.uk/index.html
Křesťanská filosofie: http://www.phil.muni.cz/fil/antika/texty/13_filon_augustinus.htm
1Heller, Jan. Znamení odkazující k nebi. Praha: Vyšehrad, 2007. Str. 253.
2Novotný, Adolf. Biblický slovník. Praha: Kalich, 1952. Str. 1308.
4Heller, Jan. Znamení odkazující k nebi. Praha: Vyšehrad, 2007. Str. 253.
5Mocnost je zde označení pro zdroj zla mimo naše chápání. Nevíme, zda je tím věc, či osoba nebo skupina osob. Slovo mocnost může zahrnout toto všechno. Zároveň nám říká, že je mocná, silnější než člověk (důkazem je to, že se zlo děje).
6Příběh o pádu člověka (a příchodu hříchu na svět) nalezneme v Genesis 3. kapitole.
7Lewis, C. S. Problém bolesti. Praha: Návrat domů, 1998. Str. 71.
8Tamtéž, str. 76.
9Pavel toto slovní spojení používá ve svých dopisech 14 krát, z toho nejčastěji v dopise Římanům.
10Douglas, J.D. ed. Nový biblický slovník. Praha: Návrat domů, 1996. Str. 1151.
11Novotný, Adolf. Biblický slovník. Praha: Kalich, 1952. Str. 1308. Biblický odkaz v textu na Exodus 5,22:
ČEP: Mojžíš se obrátil k Hospodinu a řekl: „Panovníku, proč jsi dopustil na tento lid zlo? Proč jsi mě vlastně poslal?
BHS: `ynIT'(x.l;v. hZ<ß hM'l'î hZ<ëh; ~['äl' ‘ht'[o’rEh] hm'Ûl' yn"©doa] rm;_aYOw: hw"ßhy>-la, hv,²mo bv'Y"ôw:
12Obzvláště však první dvě kapitoly, kde je původcem Jóbova utrpení Satan, který jej obviňuje před Bohem. Bůh Satanovo působení ale vždy limituje. Jób se ovšem toto nikdy nedozvěděl. Jeho utrpení bylo způsobeno mocnostmi mimo náš svět.
13ČEP: Slyš, Izraeli, Hospodin je náš Bůh, Hospodin jediný.
BHS: `dx'(a, Ÿhw"ïhy> WnyheÞl{a/ hw"ïhy> lae_r"f.yI [m;Þv.
14Apoštolské vyznání víry - „Věřím v Boha, Otce všemohoucího ...“ http://cs.wikipedia.org/wiki/Apoštolské_vyznání
15V tomto náboženství proti sobě stojí bůh dobrý Ahura-Mazda a zlý Angra-Mainju, kteří proti sobě bojují. Člověk se do jejich boje může vložit tím, jak jedná - koná buď dobré či zlé skutky (podle toho, komu se rozhodl sloužit).
16Izajáš 45,7;
BHS: s `hL,ae(-lk' hf,î[o hw"ßhy> ynIïa [r"+ arEAbåW ~Alßv' hf,î[o %v,xoê arEåAbW ‘rAa rceîAy
17Douglas, J.D. ed. Nový biblický slovník. Praha: Návrat domů, 1996. Str. 1151.
18Římanům 8,28;
NA27: Oi;damen de. o[ti toi/j avgapw/sin to.n qeo.n pa,nta sunergei/ eivj avgaqo,n( toi/j kata. pro,qesin klhtoi/j ou=sinÅ
19Jób 1,12;
BHS: !j'êF'h; ‘aceYEw: ^d<+y" xl;Þv.Ti-la; wyl'êae qr:å ^d<êy"B. ‘Al-rv,a]-lk' hNEÜhi !j'ªF'h;-la, hw"÷hy> rm,aYo’w:
`hw")hy> ynEïP. ~[iÞme
LXX: to,te ei=pen o` ku,rioj tw/| diabo,lw| ivdou. pa,nta o[sa e;stin auvtw/| di,dwmi evn th/| ceiri, sou avlla. auvtou/ mh. a[yh| kai. evxh/lqen o` dia,boloj para. tou/ kuri,ou
201 Korintským 10,13;
NA27: peirasmo.j u`ma/j ouvk ei;lhfen eiv mh. avnqrw,pinoj\ pisto.j de. o` qeo,j( o]j ouvk eva,sei u`ma/j peirasqh/nai u`pe.r o] du,nasqe avlla. poih,sei su.n tw/| peirasmw/| kai. th.n e;kbasin tou/ du,nasqai u`penegkei/nÅ
21Římanům 12,21;
NA27: mh. nikw/ u`po. tou/ kakou/ avlla. ni,ka evn tw/| avgaqw/| to. kako,nÅ
22Viz. Římanům 8,28.
23Spravedlivý člověk znamená v biblickém pojetí člověk, který zůstává věrný Bohu, věrný jeho smlouvě.
24Shakespeare, William: Othello. Přel. SAUDEK, E.A. Praha: Státní nakldatelství krásné literatury a umění, 1964. Str. 31. Pozn.: první dějství, třetí scéna, mluví Jago.
Komentáře
Přehled komentářů
娛樂城
Do not miss
(Anthonyclolf, 8. 5. 2022 23:02)
Bеst оnlinе cаsino and sports betting
deposit bоnus up to 500
Slоts, Frееspins, Роker, and many gаmes.
get your bоnus right now
https://tinyurl.com/5n6s3tj4
폰테크
(VernonDam, 7. 5. 2022 17:57)
폰테크 불법 대부업체나 사기 혹은 악덕업체를 피해 안전하게 진행이 가능한 업체를 소개해 드리려 합니다.
대부업체를 통해서 알게 되신 분들, 폰테크를 이용하고 싶지만 하는 방법을 잘 몰라서 이용을 못하시는 분들, 혹은 단순히 불안해서 못하시는 분들,
폰테크를 진행하고는 싶지만 안전한 업체나 믿을만한 업체가 어디인지 몰라 못하시는 분들 등등 기타 이런저런 이유로 폰테크를 진행 하시지 못하시는 분들이 많으신데
그러한 고민들은 오늘로서 끝이라는 희소식을 전해 드리겠습니다!!!
바로 오늘 소개해드릴 업체인 '다이렉트 폰테크'때문입니다.
다이렉트 폰테크에 대해 말을 해보자면 당연히 폰테크로 사업자등록증 정식으로 등록된 업체이며, 사전승낙서 또한 보유한 업체입니다.
그냥 일반 업체라기엔 정상적으로 매장도 운영하고 있는 곳이라서 매우 믿을만 한 곳이구요 매장도 하나가 아닌 여러 지역에 다수의 매장과 협업을 하고 있는
큰 통신망을 보유한 곳이라고 할 수 있습니다.
이는 정말 큰 장점이고 강점이며 폰테크를 진행하는 고객의 입장에선 최상의 조건이라고 할 수 있습니다.
왜냐하면 보통 폰테크를 진행하시는 분들은 가성비가 좋은
즉, 기기값은 최대한 저렴하면서 매입가는 최대한 높은 기종의 선택이 용이하기 때문입니다.
보통의 업체들은 그러한 기종들을 구할 수 없을 뿐더러 구하는 물량에도 분명 한계가 매우 클 것이기 때문입니다.
하지만 다이렉트는 여러 매장의 통신망을 구축하여 가성비 좋은 폰의 물량확보가 용이하며
폰테크 진행 추후 몇개월 후 해당 대리점에서 오는 민, 형사적 소송과 내용증명, 소장, 벌금 등에서 자유로울 수 있습니다.
불법 업체를 통하여 불법 개통, 그리고 고객을 데리고 다니며 개통을 해오라고 하는 그런 말도안되는 주먹구구식 업체 말고
안전하고 신속하게 일을 처리하고 문의부터 시작해서 상담 -> 진행 -> 입금 까지 당일에 모두 처리하는 다이렉트만의 놀라운 일처리 속도와 정확함으로
고객 모두에게 만족을 드리는 모습에 감탄을 하게 되실 겁니다.
실제로 다이렉트 폰테크에 대해 리뷰 또한 구글로 찾아봤는데요
실로 많은 분들이 만족감을 표하시고 네이버플레이스 또한 매우 좋은 평가가 많았습니다.
기타 카페 게시판의 후기나 홈페이지 인증리뷰 같은 경우에도 정말 평가가 훌륭했구요.
무엇보다 재방문율이 타 업체에 비교 자체가 불가할 수준으로 높게 나오는것만 보더라도 얼마나 믿을 수 있을지 알 수 있는 부분입니다.
다른것보다 폰테크라함은 안정성을 배제한다면 일반 사기와 별반 다를바가 없는 중대한 범죄라고 생각할 수 있습니다.
그만큼 안정성이 정말 매우 엄청나게 엄청나고 굉장히 굉장하게 중요한 부분이구요,
안정성만 보장되고 정상적이고 공식적인 업체에서 진행을 하신다면 아주 유용하게 급전마련을 하실 수 있으며 급한 상황을 잘 모면할 수 있겠습니다.
사실상 어떠한 업계라도 일정한 가격 형성이 되어 있는데요
예를들어 1금융과 2금융에 대출이라 치면 정해진 연이자가 있을 것이구요
불법 대부업이나 일수, 개인돈 같이 비 정상적인 거래라면 당연히 연이자보다 말도 안되게 높은 금리가 있는 것이겠구요
마트나 편의점에서 음료수나 과자등과 같은 물품을 구매한다 하더라도 약간의 편차는 있지만 그렇게 높은 차이는 없습니다.
정육점도 마찬가지로 온국민의 사랑을 받는 삼겹살도 국내산 돼지 생삼겹살의 가격 역시 약간의 차이가 있을 뿐 거의 정해져 있구요
1근에 만원이라는 가격이 형성되어 있다고 한다면 1근에 6000원 7000원이라는 가격이 나오기 힘든 부분이죠
만일 가격표를 그렇게 해놓고 판다면 그건 국내산이 아닐 확률은.. 뭐 굳이 제가 언급하지 않아도 다들 아시겠죠..?? ㅎㅎ
새로운 형태의 시장이 형성되어 이제 막 시작이 되고 있는 분야라면 가격차이가 천차만별일 수 있겠지만
이처럼 진작에 기존 시장이 형성되어 자리잡혀 있는 시장의 가격이 어느정도 정해져 있는 분야라면
일반적은 은행이나 불법이 아닌 합법적 대부업계 대출의 금리도, 시장 물품 가격도, 정육이나 기타 물품이 유통되는 가격도 다 시장가가 어느정도 정해지기 마련이고
그 안에서 가격이 다른곳보다 정도차이가 심하게 저렴하거나 심하게 높다 라고 한다면 한번쯤 의구심을 가져봐야 할 것입니다.
그렇다라면 폰테크 역시도 마찬가지일 것이구요.
너무 높은 매입가는 우선 경계를 해보셔야 하는 부분이구요
반대로 너무 낮은 매입가 역시 피해야 하는 부분입니다.
그런 점에서 미루어 보면 다이렉트 폰테크는 투명한 가격으로 방문 고객님들 역시 하나같이 거의 동일한 금액을 받아가셨는데요
그러한 부분 또한 각종 입금받은 내역 인증이나 리뷰에서 알 수 있던 부분입니다.
폰테크는 다른것보다 우선적으로
사업자등록증, 사전승낙서 확인하셔야 하며, 그 해당 등록증과 승낙서에 명시가 되어있는 이름과 일치하는지를 꼭 확인하셔야 하며
이름만 있는 유령 매장이나, 사무실, 오피스텔 등에서 사업자를 내고 운영하는 유령업체는 아닌지 확인하셔야 합니다.
그리고 앞서 말했던 부분처럼 너무 낮거나 혹은 타 업체에 비해 너무 높은(고객님이 혹하실만한) 매입가라면 그것 역시도 경계하셔야 합니다.
마지막으로 사후처리나 대비가 완벽하게 이루어지는지 꼭!!!!! 반드시 꼭!!!!! 밑줄쫙 별표 다섯개 달아두시고 확인하셔야 합니다.
일반 정상적인 매장이 아니라면 그런것에 대한 대비가 거의 전무하다 볼 수 있으니 번거롭더라도 너무 높은 매입가만 찾아서 가려 하지 마시고
가격이 다소 약간의 차이가 있더라도 문제가 생기지 않는 곳에서 진행을 하시길 추천드립니다.
안정성 비례 매입가가 높은 곳은 단연 지금 말씀드리는 '다이렉트 폰테크'가 최고라고 할 수 있겠습니다.
그리고 폰테크 진행 자체도 방문, 비대면, 출장 모두 가능하며 그 선택권은 전부 이용객의 입장에서 선택이 가능한 부분입니다.
또한 지역상관없이 거리 상관없이 출장과 비대면 모두 진행이 가능하다고 하시니까요 부산이라서 대구라서 목포라서 강원도라서 등등 타 지역이라고
그냥 넘기지 마시고 '다이렉트 폰테크'에 꼭 문의하시길 바랍니다.
그리고 혹여 타 업체를 이용하시더라도 반드시 다이렉트에서 문의하여 조회와 상담 받아보시길 추천드립니다.
잠깐 편하고 잠깐 좋자고 추후에 문제가 생기는 행동을 하실 분들은 없으실거라 믿고 싶네요 통신쪽 벌금은 터졌다 하면 최소 200부터 출발입니다 꼭 명심하시길 바래요
그럼 지금까지 폰테크를 안전하게 진행할 수 있는 업체인 '다이렉트 폰테크'에 대해서 말씀드렸구요문의와 상담 그리고 진행등은 아래 이미지를 통해서 하실 수 있으니 참고하시길 바랍니다.
Foxetin
(Flutin, 5. 5. 2022 20:09)
Hey there! I know this is kinda off topic but I was wondering if you knew where I could get a captcha plugin for my comment form? I'm using the same blog platform as yours and I'm having difficulty finding one? Thanks a lot!
gạch ốp lát
(VernonDam, 5. 5. 2022 16:49)
gạch ốp lát, thiết bị vệ sinh, cửa hàng nội thất
Text: Nội thất Tiến Khôi chuyên kinh doanh các mặt hàng gạch ốp lát, thiết bị vệ sinh, các loại mái ngói, thiết bị điện năng lượng Địa chỉ: 91 Đường Nguyễn Đệ, Phường An Hòa, Quận Ninh Kiều, TP Cần Thơ, SĐT: 0936565654, 0826565654, Website: noithattienkhoi.vn
escort esrael
(JamesFU, 5. 5. 2022 0:36)
https://ambi-lover-israil.cf
https://ambi-lover-israil.gq
https://escort-israel-meno.tk
https://tiaters-lover-israil.gq
https://escort-israel-meno.ml
furosemida precio
(furosemida 40 mg, 4. 5. 2022 10:00)Se consigue una reducción significativa de la presión arterial con dosis relativamente bajas de diuréticos. https://www.bysb.net/jumppage.php?p=thaitopmarket.com/community/profile/furosemida-precio/
FasciaBlade
(LouisjAp, 4. 5. 2022 1:44)
FasciaBlade will help you to reduce muscle pain by using NMES's latest technology to reduce Muscle aches and pains, relax muscles to relieve stiffness, spasms, and fatigue, Restore damaged muscle tissue, Blood flow and circulation are increased and Enhances muscle growth
We will help you eliminate neck pain will be gone in 10 minutes a day with the Lumbar Hero! Reduce back and sciatic pain naturally, Having your own chiropractor at home, Postural imbalances are corrected, Relieve stress, anxiety, and tension, Relieve Muscle Stiffness , Relieve Sciatic Nerve Pain, Results In 2 Weeks and Correct Your Posture
BestForexBonus
(HowardAlula, 30. 4. 2022 17:10)
Instant Transactions. With FXSign now quickly deposit and withdraw money anytime and anywhere without any delay. 150+ tradable instruments . 50% Bonus .
horno eléctrico
(LouisjAp, 29. 4. 2022 9:31)
Contamos con servicios de diseño y desarrollo web, gestión estratégica de redes sociales. Más de 5,000 productos en electrodomésticos grandes, pequeños, línea blanca, audio y video, deporte, belleza y cuidado personal, perfumería, y mucho más para hogares y oficinas. Envíos a todo el Perú
Best lolita2
(EugeneCam, 28. 4. 2022 14:18)
####### OPVA ########
ULTIMATE РТНС COLLECTION
NO PAY, PREMIUM or PAYLINK
DOWNLOAD ALL СР FOR FREE
Description:-> gg.gg/xtebj
Webcams РТНС 1999-2022 FULL
STICKAM, Skype, video_mail_ru
Omegle, Vichatter, Interia_pl
BlogTV, Online_ru, murclub_ru
Complete series LS, BD, YWM
Sibirian Mouse, St. Peterburg
Moscow, Liluplanet, Kids Box
Fattman, Falkovideo, Bibigon
Paradise Birds, GoldbergVideo
Fantasia Models, Cat Goddess
Valya and Irisa, Tropical Cuties
Deadpixel, PZ-magazine, BabyJ
Home Made Model (HMM)
Gay рthс collection: Luto
Blue Orchid, PJK, KDV, RBV
Nudism: Naturism in Russia
Helios Natura, Holy Nature
Naturist Freedom, Eurovid
ALL studio collection: from
Acrobatic Nymрhеts to Your
Lоlitаs (more 100 studios)
Collection european, asian,
latin and ebony girls (all
the Internet video) > 4Tb
Rurikon Lоli library 171.4Gb
manga, game, anime, 3D
This and much more here:
or --> gg.gg/ygjj7
or --> url.pm/QfkyU
or --> u2b.eu/ua
or --> v.ht/LEYc
or --> cutt.us/jKbHA
or --> gg.gg/ntwgr
or --> v.ht/kIy2
or --> gurl.pro/k6ftqd
or --> gg.gg/ntwhd
###### Caution! ######
ALL premium big parts rar
(mix.part01..) or huge
archives - scam. Paylinks
(bit_ly lmy_de aww_su and
other) - virus. Be careful.
-----------------
-----------------
levitra 10 mg
(levitra generico, 28. 4. 2022 12:59)La mayoría de los varones pueden padecer en alguna ocasión aislada dificultades para conseguir la erección, pero alrededor de un millón y medio de hombres en España entre 25 y 70 años presentan un trastorno permanente crónico de la erección.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53
娛樂城
(LouisjAp, 10. 5. 2022 16:05)